Samtliga frågor som rör ditt boende/din lokal kontakta HSB Servicecenter
E-post: service.stockholm@hsb.se
Telefon: 010-442 11 00
Telefontid: Vardagar 7.00 - 17.30
Administration kring avgifter, överlåtelser, panter, andrahandsansökningar, autogiro, lokalhyror, inre fond,stadgefrågor, störande grannar mm. Se även www.hsb.se/minasidor
Felanmälan
Kontakta våra fastighetsskötare Göran eller Jenny på Tived Fastighetsservice AB
Mobiltelefon: Göran 0705-94 59 90 el Jenny 0705-945944
Arbetstid: 7.00-16.00. Sporadiskt även kvällstid.
Fastighetsskötaren ansvarar för det löpande arbetet med drift och underhåll av fastigheten. Arbete i enskilda lägenheter där medlemmen har underhållsansvar enligt stadgarna kan utföras men faktureras medlemmen separat. Arbetstid: Vardagar 7.00-16.00. Sporadiskt även kvällstid. För mer information, se Fastighetsskötsel och felanmälan.
Akut jour
Försök i första hand att nå fastighetsskötarna enligt ovan, ibland jobbar de även kväll och kan själva lösa många problem. Får ni inte tag på någon av fastighetsskötarna, ring HSB-Jouren:
Telefon: 08-695 00 00
Arbetstid: Vardagar före 7.00 och efter 16.00. Övriga dagar hela dygnet.
HSB-Jouren hanterar akuta ärenden - ex elfel, vattenskada - som kräver omedelbar åtgärd och som inte kan vänta till nästkommande vardag på kontorstid.
Fel på hissar
Vid fel på hissarna under kontorstid kontakta alltid Tived Fastighetsservice.
Många problem kan lösas av vår egen fastighetsskötare - kontaktuppgifter ovan - och det sparar mycket pengar att slippa kalla på hissjouren. När fastighetsskötaren inte kan åtgärda felet ring Stockholms Hisservice. OBS endast styrelsen kan beställa utryckning från Stockholms Hisservice.
Telefon: 08-562 41 110